Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen2021-06-08T15:51:16+02:00
Als ik een rolsteiger huur word deze dan ook opgebouwd?2021-04-29T16:05:59+02:00

Rolsteigers kunnen op verzoek door onze monteurs worden opgebouwd. Vul hiervoor het offerte aanvraag formulier in.

Ben ik verzekerd tegen brand en diefstal ?2021-04-29T16:07:33+02:00

Bent u een particuliere huurder dan is het helaas niet mogelijk via ons verzekerd te zijn tegen brand en/of diefstal.

Bezorgen: hoe lang van te voren afspreken?2021-05-04T13:32:01+02:00

Op dit moment is het alleen mogelijk om door middel van (telefonisch) contact vooraf met Atheco een bezorgafspraak of retourname op uw locatie te plannen. Door de drukte is het lastig te voorspellen of er altijd heel snel ingepland kan worden. In de praktijk is het vaak zo dat we dezelfde of de volgende werkdag de materialen kunnen bezorgen of ophalen. Het is natuurlijk zo dat het makkelijker is om een afspraak zo lang mogelijk van te voren door te gegeven.

Bezorgen: hoe te regelen?2021-05-04T13:45:49+02:00

Ja, wanneer u graag wilt dat de materialen bij bezorgd worden kan dat natuurlijk. Atheco Verhuur faciliteert dit in eigen beheer door middel van o.a. bussen en vrachtwagens. Op dit moment vragen we u om alle mogelijkheden (telefonisch) te bespreken met onze klanten service, of vul het direct regelen formulier in.

Bezorgen: wat kost het?2021-05-04T11:02:54+02:00

Dat is geheel afhankelijk van wat voor product(en) en waar de bestelling naartoe gebracht moet worden. Op dit moment is het alleen mogelijk om via (telefonisch) contact vooraf met de Atheco klantenservice te bespreken wat de eventuele mogelijkheden zijn.

Bij het artikel dat ik huren wil staat geen prijs, hoe kom ik daarachter ?2021-05-04T11:36:24+02:00

Bij sommige producten zijn de prijzen op aanvraag. In dat geval kunt u telefonisch of via het contact formulier een vrijblijvende prijsopgave aanvragen.

Eerlijke prijzen: hoe werkt dat?2021-05-04T12:32:05+02:00

Atheco hanteert prijsbeleid volgens de formule: ‘hoe langer de huurperiode, hoe lager de prijs per dag‘. De huurprijs is eerlijk en transparant. De gemiddelde prijs gaat namelijk altijd omlaag als de huurperiode langer is. Daarom staat er bij het reserveren meteen wat de gemiddelde prijs per dag is voor de door u geselecteerde periode.

Het apparaat heeft een storing, wat moet ik doen ?2021-05-04T12:15:37+02:00

Ondanks dat wij periodiek onderhoud plegen aan onze apparaten en machines kan het helaas soms toch gebeuren dat er een storing is. We vragen u in dat geval direct te bellen met onze klantenservice op nummer 075-6284670 om een oplossing te bespreken.

Hoe kan gereserveerd worden?2021-05-04T11:52:23+02:00

Atheco registreert alle reserveringen via de website. Het is dus het snelste, makkelijkste en duidelijkste om zelf via de website gewenste product(en) te selecteren en op reserveren te klikken. Via een klantaccount op de website is het tevens mogelijk om reserveringen te beheren of te annuleren.

Huurperiode: als ik in het weekend huur, betaal ik dan 2 dagen huur?2021-05-04T12:12:22+02:00

Nee, op zondag berekenen we geen huur omdat Atheco dan gesloten is. De huurperiode wordt dan dus met maximaal 24 uur verlengd. Let op: vanaf de 2e week verdeelt ons systeem de wekelijkse kosten deels wel over de zondag.

Huurperiode: kan ik ook voor een paar uur of een halve dag iets huren?2021-05-04T12:11:02+02:00

Nee, u betaalt altijd de minimale huurperiode van 24 uur, tenzij anders vermeld.

Huurperiode: van wanneer tot wanneer loopt de huur?2021-05-04T12:13:07+02:00

De huur is altijd per 24 uur, tenzij anders vermeld. Standaard begint de huur ’s ochtends om 08:00 op de dag van ophalen, ook indien het ophalen later op de dag geschiedt. Het retourneren kan tot 08:00 op de ochtend NA de laatste huurdag. Afwijkende tijden zijn mogelijk indien beschikbaar en na telefonisch overleg bij aanvang van de huur.

iDIN: wat is dat?2021-05-04T12:23:32+02:00

Met iDIN is het mogelijk online te identificeren met behulp van bankgegevens. iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. Het werd in 2016 geïntroduceerd door Betaalvereniging Nederland en is samen met de banken ontwikkeld. Deze zijn hier in 2014 mee begonnen, mede op verzoek van partijen zoals webwinkels, verzekeraars en de overheid. Bij Atheco kunt u door middel van iDIN huren zonder borg.

Ik heb online een reservering gedaan, wanneer krijg ik hier een bevestiging van?2021-05-04T11:43:39+02:00

Ja, er wordt meteen een bevestiging gestuurd door ons systeem. Ook ’s nachts of in het weekend. Vanaf het moment dat u online een bestelling doet en de bevestigingsmail krijgt houden we door u bestelde goederen gereserveerd voor de aangevraagde huurperiode.

Inclusief/exclusief: welke kosten zijn niet inbegrepen in de huurprijs?2021-05-04T12:21:15+02:00

Alle prijzen zijn exclusief eventuele kosten voor:

  • brandstof;
  • transport;
  • accessoires en toebehoren;
  • slijpen en/of verbruik;
  • milieuheffingen;
  • kosten voor verzekeringen (schade/brand/diefstal en afkoop eigen risico);
  • alle kosten voortvloeiende uit gebruik anders dan door de fabrikant voorgeschreven.

Indien apparaten niet schoon, werkend en compleet geretourneerd worden, kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.

Is het mogelijk direct iets te huren?2021-05-04T11:29:15+02:00

Ja dat kan zeker. Indien u onverwachts iets nodig heeft kun alles bij ons direct telefonisch of aan de balie regelen. Een handige mogelijkheid is wel om op Atheco.nl via iDIN een verificatie  te doen, zodat daarna het huren sneller en makkelijker verloopt omdat er geen borg betaald hoeft te worden.

Is het nodig dat ik mij legitimeer ?2021-05-04T11:39:15+02:00

Ja, voor Atheco is het vragen van een ID-bewijs een belangrijke veiligheidsmaatregel. De verhuurmedewerker zal altijd om uw legitimatiebewijs vragen.

Kan Atheco Verhuur mij sponseren?2021-04-29T16:06:32+02:00

Vul hiervoor ons sponsor formulier in

    Kan ik huren zonder borg ?2021-05-04T11:39:02+02:00

    Ja, dat kan zeker! Voor het huren zonder het betalen van borg is nodig: (1) een account aanmaken op onze website, (2) naar de accountgegevens te gaan en op de knop te klikken om een iDIN verificatie te doen. Daarna is het (3) mogelijk om een reservering te doen van verhuur producten waarbij bij ophalen alleen nog een laatste controle plaatsvindt van uw ID-bewijs. Let op: ophalen is alleen mogelijk voor de persoon die ook de iDIN verificatie gedaan heeft.

    Kan ik online betalen?2021-05-04T12:13:58+02:00

    De bestelling kan aan de balie bij Atheco per PIN betaald worden. Het is op dit moment niet mogelijk uw bestelling online te betalen.
    Huurt u zakelijk? Vraag ons dan naar de mogelijkheden via info@atheco.nl of 075 628 4670

    Mijn vraag staat er niet tussen wat nu ?2021-05-04T11:41:00+02:00

    Neemt u contact op met onze klantenservice en zij helpen u graag verder.

    Moet ik altijd eerst reserveren?2021-05-04T11:47:20+02:00

    Nee dat hoeft niet, maar reserveren zorgt er wel voor dat het materiaal voorradig is wanneer u het nodig hebt. Anders loopt u het risico dat het betreffende artikel al verhuurd is.

    Retourhalen op uw locatie: hoe en wat?2021-05-04T13:44:28+02:00

    Voor retourhalen op locatie is het mogelijk op dezelfde manier een afspraak te plannen als voor bezorging: op dit moment alleen na (telefonisch) contact over de mogelijkheden of vul het direct regelen formulier in.

    Toelichting: wat betekenen de BLAUWE icoontjes bij het product ?2021-05-04T12:17:05+02:00

    Veiligheid staat bij Atheco Verhuur hoog in het vaandel, wij doen er alles aan om het werken met onze producten zo veilig mogelijk te maken. Door middel van de icoontjes geven wij aan welke PBM’s (persoonlijke beschermingsmiddelen) er bij het type apparaat geadviseerd word. Vanzelfsprekend adviseren wij u graag over alle veiligheidsmaatregelen die er genomen kunnen worden. Gebruikte icoontjes met betekenis:

    Toelichting: wat betekenen de ROOD/WITTE icoontjes bij het product ?2021-05-04T12:16:45+02:00

    Soms is het niet mogelijk om het product of artikelen met eigen vervoer te transporteren omdat deze artikelen te groot of te zwaar zijn, de hoeveelheid te veel is of er goederen uit een opslagdepot vandaan komen. In dat geval staat er een rood icoontje. Neem in dat geval contact op om de transportkosten voor vervoer op maat te kunnen berekenen.

    Toelichting: wat betekenen GROENE icoontjes bij het product?2021-05-04T12:16:13+02:00

    Met de groene icoontjes geven wij aan met welk transportmiddel het artikel kan worden vervoerd. Hiermee is dus meteen duidelijk of de artikelen met eigen vervoer te transporteren zijn. Zo worden verassingen vermeden bij het ophalen en loopt uw project geen onnodige vertragingen op.

    Ga naar de bovenkant